B2-vitamin G-vitamin, Riboflavin

b2 vitamin riboflavinA B2-vitamin egy könnyen felszívódó, vízoldékony vitamin. A szervezetből kiürült mennyiség a test igényeitől függ és fehérjeveszteséghez társulhat. Mint a többi B-vitaminhoz hasonlóan a szervezetben nem tárolódik, halmozódik fel, ezért rendszeresen pótlásra van szükség táplék vagy vitaminkészítmények formájában.

Egészséges felnőttek számára az ajánlott napi bevitel 1,2-1,7 mg. Ennél nagyobb bevitelre a terhes és szoptatós anyáknak van szükségük illetve a fokozott stresszállapotban lévő és embereknek.
Fogamzásgátló tablettát szedő nőknek is ajánlott e vitamin többlet bevitele.

A szervezetnek szüksége van B2-vitaminra mert:

  • jó hatással van a növekedésre és szaporodásra,
  • egészségesebb lesz tőle a bőr, köröm, haj, ajkak,
  • javítja a látást, mérsékli a szem kifáradását,
  • egyéb anyagokkal együtt közreműködik a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék anyagcseréjében.

Ha nincs elég B2-vitamin a szervezetben akkor előfordulhat száj, ajak, bőr és nemi szerv károsodás. Ez megelőzhető, ha a táplálkozásba beviszünk minél több tejet, májat, vesét, élesztőt, sajtot, tojást, halat.
Nagy valószínűséggel B2-vitamin-hiány fog fellépni, ha hosszabb időn át tartó diétába kezd valaki vagy kevés hús és tejterméket fogyaszt.

A B-vitamin-komplex többi tagjához hasonlóan leghatásosabb egyéb vitaminokkal kiegészített formában. Leggyakoribb napi adag 100-300 mg.
Ez a vitamin niacinnal B1-, B6-vitaminnal együtt adva hat a legjobban.

A B2-vitaminnak mérgező hatása nem ismeretes. Az átlagosnál nagyobb bevitel esetén előfordulhat viszketés, zsibbadás, égető vagy szúró érzés.

A B2-vitamin természetes ellenségei a víz, mert főzés, forralás közben kioldódik továbbá az ösztrogének és az alkohol.

A rákellenes szereket negatívan befolyásolja a B2-vitamin.


Wellness - FitnessKapcsolatMédiaajánlatAdatvédelemOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.