A csontritkulás olyan fokozatosan súlyosbodó állapot, amelyben csökken a csontok ásványianyag tartalma, ezáltal gyengülnek, és hajlamossá válnak a csonttörésre.

Ebben az állapotban csont fájdalmak lehetnek. Nőknél a változás kora lényegesen hajlamosító tényező erre, s az idősebb férfiak is szenvednek ebben a betegségben.
Az elmúlt évtizedekben lényegesen megszaporodott a csontritkulásban szenvedők száma, sőt a nem, és korhatárt sem kímélte, gyerekeknél tapasztalunk csont fájdalmakat, ami mögött csontritkulás húzódik meg!

Mi okozza a csontritkulást?

A termőföldek elszikesedése hozza magával azt, hogy zöld növényeink ásványi anyagban, kalciumban egyéb csontképző anyagban elszegényedtek.
Erre hajlamosíthat a nőknél a változó kor megjelenése, amikor hormonális változásokat jelenti.
Egyéb gyógyszerek is okozhatják: pl.: szteroidok, az epilepszia ellen szedett gyógyszerek.
A csontritkulás súlyos betegség, és fáj. Ha ezt még nem tudtuk kimutatni, attól még fáj!
A csonttörések mozgáskorlátozottságok okoznak, mely nagy terhet ró a személyre.

A csontritkulás megelőzése:

A bő folyadékfogyasztás, az ásványi anyagok minőségi pótlása, ami a vesét nem terheli meg, nagyban segít.
A minőségi ásványi anyag táplálék kiegészítőkben, ásványi anyag készítményekben fellelhető.
A calciumot természetes anyagokból, vagy természetes anyagokból előállított táplálék kiegészítőkből szerezzük be. Ezzel védjük a vesét, és nem jelentkezik az esetleges vesekövesség veszélye.
A szintetikus calcium szedése okozza a vesekövességet!

A csontjaink védelmében szükséges még:

  • D vitamin, mely segíti a calcium felszívódását.
  • A magnézium és bór, ami a D3 vitamint aktív formává alakítja át.
  • A C vitamin a csontokban megtalálható kollagént erősíti.

A fenti ásványi anyagok felszívódását biztosítják a cink és mangán, valamint a folsav, és B6 vitamin is.
Tehát a kiegyensúlyozott, természetes formában összeállított, ásványi anyagokat fogyasszon.

Mit tehetünk még csontjaink védelme érdekében?

  • Mozogjunk rendszeresen, és tornáztassuk át az izületeinket!
  • Csökkentsük, vagy hagyjuk el a dohányzást.
  • Csökkentsük, vagy hagyjuk el az alkohol fogyasztást.
  • Fogyasszunk kalciumban gazdag ételeket: tejtermékeket, halat és zöldségeket.

Figyelem!
A szervezetünk a táplálékból a calcium 10%-át veszi fel. Ennek az emberi testben végbement fejlődés a magyarázata: nagyon sok ezer évvel ezelőtt sokkal gazdagabb volt az étel calciumban, s a felszívás csökkentésével védekezett a testünk a túlzott calcium bevitel ellen.

Írta:
Dr. Fábián Mária

 


Wellness - FitnessKapcsolatMédiaajánlatAdatvédelemOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.