Hőség

2006 nyarán igen "embert próbáló" volt a hőség!
Itt a környezetünkben, Magyarországon nem szoktuk azt, hogy tartósan 30 fok feletti hőmérséklet van szinte éjjel és nappal, így nem is rendezkedtünk be erre.

Mi tapasztalunk ebben a melegben?

Fáradékonyság, gyengeség, mellkasi panaszok, vérnyomás és pulzus ingadozás (ez utóbbi felmegy)
lázas állapot, különböző szint fejfájás, koncentráció gyengeség, feledékenység, zavartság,
ingerlékenység, izomgyengeség. stb. alakulhat ki.

Az emberi szervezet a hőgutától, attól, hogy a testünk belülről lényegesen felmelegedjen,
nagyrészt izzadással védekezi. Ez a belső felmelegedés lényegesen rontja az élettani
folyamatokat, a fehérje kicsapódhat, a vér sűrűsödése miatt az oxigén ellátás, az élettani
folyamatok romlanak stb.

Az izzadást nem szívesen fogadjuk, mert "hogy nézünk ki, meg milyen kellemetlen..."stb.
Tudomásul kell vennünk, hogy ez feltétlen szükséges a hőguta elleni védekezésben!

Nem izzadunk, - ami nagyon sok bajt és tünetet okozhat -

  • Ha nincs megfelelő mennyiségű folyadék a szervezetünkben.
  • Ha az ásványi anyagok hiányoznak a szervezetből, vagy nem pótoljuk őket!

Tehát a ne erőszakoljuk meg a test normális és élettani működését, pl. folyadék
megvonással, stb.

Mi a teendőnk ebben az esetben?

Jó tudnunk, hogy szervezetünk egy buta, de a visszacsatolásokkal precízen működő
gépezet.

1. A folyadék pótlás
Elegendő mennyiségű, lehetőleg testhőmérsékletű folyadékot igyunk!
Mennyi ez? 3-4 liter naponta ebben a melegben, egyébként pedig 2-2,5 liter!

Ez a folyadék ne legyen nagyon hideg, hiszen akkor a testben lévő "hőérzékelő" azt jelzi, hogy hűl a test, és még jobban beindítja a belső hőtermelést.
Ha meleg teát fogyasztunk, a kezdetben kellemetlen érzés után egy belülről induló hűs érzés áll fenn, hiszen a test központilag csökkentette a belső hőtermelést.

Ez a folyadék VIZ legyen!
Nem helyettesítik az igényt az édes, buborékos és alkoholos italok!

2. Az ásványi anyagokról
Az izzadással nagymértékben távoznak az ásványi anyagok is. Emiatt feltétlen pótolni kell
ezeket. Sajnos nagyon sokan már eleve ásványi anyag hiányban szenvednek a táplálkozás összetétele miatt.

A feladat, hogy mindenképpen pótoljuk a Calcium és Magnéziumot, az ilyenkor nagyon fontos Kaliumot.
Célszerű ekkor jobban sózni az ételt ( nem túl sózni!) és sejt sót kell fogyasztani.

3. Megelőzés
Természetesen ilyen helyzetekben kerüljük a tűző napot - ha lehet- és védjük fejünket fejfedővel.
Pihenjünk eleget, mert a fáradtság lényegesen rontja az állapotot.
Együnk rendszeresen keveset, lédús, könnyen emészthető ételt.
Folyamatosan igyuk a folyadékot! Ne reggel és este, hanem vigyük magunkkal az üveget, és akár negyedóránként húzzuk meg!
Szedjünk rendszeresen vitamint és mellé a plusz ásványi anyagokat!

Segít a fenti tünetek csökkentésében:

  • aloét is tartalmazó ital, pl. tea, vagy szűrt kivonat
  • jól felszívódó ásványi anyag tabletta
  • nagy tisztaságú vizet igyunk
  • Színes gyümölcsök levét bátran ihatjuk
  • calmag ital (Kalcium – Magnézium)
  • sejtsó fogyasztása
  • a test hűtése kellemes, langyos vízzel – zuhanyzás


a testünk fertőtlenítése aloét is tartalmazó kivonattal, így a fokozott izzadás okozta szag, sebek eltűnnek

A nagy melegre jó felkészülést kívánva üdvözlettel:
Dr. Fábián Mária


Wellness - FitnessKapcsolatMédiaajánlatAdatvédelemOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.