Izületi bántalmak, izületek problémái

Hányszor halljuk, hogy "jön a hideg, fájnak az izületeink" vagy "nem ülök le, mert nehezen tudok felállni"

A csontvégek összekapcsolását, a megfelelő mozgás biztosítását végzik az izületek, és az azt körülvevő izmok.
Az izületeink a szervezetünkben olyan mozgó alkatrészek, melyek biztosítják, hogy a mindennapi teendőinket a pihenést, a sportot el tudjuk látni!
Gondoljunk csak bele, ha nem tudnánk hajlítani a végtagjainkat, akkor milyen lehetőségünk lenne a fentiekre?

Amikor jól megy minden, nincsenek fájdalmaink mozgáskor, akkor nem tűnik fel, hogy szinte mindenhol és mindig "használjuk" ezt az eszközt. Akkor csak "leugrunk a boltba, gyorsan elpakoljuk a ruhákat, futunk a villamoshoz, vagy csak bedobjuk magunkat a kocsiba.... Elmosogatunk, és felhúzott lábbal tv-zünk.

Éppen ezért jelent fokozott problémát, amikor baj van vele.
Az artrosis kezdetben enyhe, majd erősödő fájdalom mozgáskor. Az izület merevsége főleg reggel, és testedzés után indul el.
A sérülések, a foglalkozási ártalom, a túlerőltetés szintén kiválthatja a fenti tüneteket.


Mik azok a tényezők, ami befolyásolják az izületek állapotát?

1.
A folyadékhiányos állapotról:
Nem lehet elégszer hangsúlyozni a VIZET! A víz elengedhetetlenül fontos! Hiányában az izületi felszín érdesebbé válik, a mozgás közben "csiszolódik" és így egyenetlenül kopik. Ez kisebb és nagyobb fájdalmat okozhat.

Szinte népbetegség a porckorong bántalom, a gerinc bármelyik részén.
Az egyik és legnagyobb oka, szintén a víz hiánya!

A porckorong folyadék vesztéssel rugalmatlanabb lesz, sokkal nehezebben bírja a terhelés miatt ránehezedő súlyt. Így kezdődik a derék, háti, nyaki gerinc fájdalom. Igy indul el a porckorong deformálódása, mely idegi nyomást hozhat létre.
A porckorongsérvek megelőzésére igyunk nagyon sok vizet!

2.
Egyéni hajlam, túlsúly és porcképzési zavar a hiányos táplálkozás miatt.

Az antioxidánsok pótlása: C és E vitamin, valamint a cink és szelén segítenek a tünetek csökkentésében.

Ásványi anyagok pótlása: A Calmag szintén fájdalmat csillapít részben az izommerevség csökkentésével.

A Glükózamain, chondroitin szulfát, és metylsulfonil metán (MSM) a porc építő anyagai.
A fájdalmat csökkenti azzal, hogy az izület felszínének elfajulását csökkenti, és megakadályozza.
Igen hatékony az izületi gyulladása esetén, amikor csökkenti a fájdalmat, és a gyulladást. Lényegesen eredményesebb a szedése, ha ez aloe veraval történik, hiszen a felszívódása megtöbbszöröződik, és a porchoz jutása hatékonyabbá válik.

A halolaj szintén kiváló gyulladás gátló, és az izületi gyulladásban is nagyszerűen használhatjuk.

Összefoglalva:
Az izületeinket védjük azzal, hogy megfelelő minőségű - és sok-sok- vizet igyunk!
Fogyasszunk vitaminokat, ásványi anyagokat táplálék kiegészítőből.
Pótoljuk a hiányzó glükózamint, és együnk halolajat, ami védi az izületeinket is.

Mozogjunk rendszeresen, a mindennapi munkán felül! Tornázzunk, sétáljunk, vagy ússzunk rendszeresen! Minél merevebbek az izületeink, annál nehezebben indulunk el a torna, mozgás felé! Előzzük meg ezt az ördögi kört, és mozogjunk rendszeresen, ezzel az izmainkat jó állapotban tartjuk, így az izületekre csökken a terhelés, és csökkennek a panaszok!


Üdvözlettel:
Dr. Fábián Mária

 


Wellness - FitnessKapcsolatMédiaajánlatAdatvédelemOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.