Stressz, minden bújával-bajával.

stresszA mai világban nincs olyan ember, aki nem hallotta volna már ezt a szót, hiszen a napilapok és a magazinok sokasága gyakorta jelentet meg ilyen és erre vonatkozó címmel cikkeket, beszámolókat. Ha egy interjút készítenek egy közismert személyiséggel, biztosak lehetünk benne, hogy a kérdések között lesz ez a szó is, stressz.

Nem sokat tudunk és foglalkozunk a stressz valódi jelentésével. A legtöbb ember a kifejezés hallatán valami egyértelműen negatív, hátráltató dologra gondol, pedig ez koránt sem így van. Szomorú, hogy általában az embert mindennek a negatív oldalával ismertetik meg.

A pozitív hatású stressz leginkább a tanulók körében ismert, ugyanis felelések, dolgozatok, vizsgák előtt ez a fajta stressz, sok embernél ugyan felfokozott állapotot vált ki, ám ez növeli koncentrációs képességüket, és olyan ismereteket is könnyen elő tudnak hozni, melyről ez idáig talán azt hitték, h meg sem tanulták. Ugyanakkor a hírtelen bekövetkező eseményekre rövid reakció időnk van, s így a pozitív stressz hatására adrenalin termelődik, s így képesek vagyunk nagyobb erőkifejtésre, pontosabb, célzottabb mozdulatokra stb. Sokan ezeket a helyzeteket tudatosan keresik, gondoljunk csak az extrém sportokat kedvelőkre.

Negatív hatású stressz sok minden hatására érhet bennünket. Ez leginkább személyiségünktől függ, hogy ki milyen alkat, hiszen mindenki másképp reagál egy bizonyos élet-helyzetre, szituációra. Sokakban már egy kisebb dugó is kiválthat ilyen stresszes helyzetet, mások a főnökük miatt panaszkodnak, de a leggyakoribb mégis talán az érzelmeinkkel hozható összefüggésbe. Párkapcsolati nehézségek, a családban történő nézeteltérések, komolyabb betegségek, költözés, esetleg egy új munkahely, vagy csupán a létbizonytalanság érzése az mely legtöbbünkből kiváltja a stresszt.

Ez egy, az orvostudomány által bizonyított folyamat, mely szervezetünkben végbemegy, ám ha ez a helyzet huzamosabb ideig is fent áll, akkor a szervezet által gyűjtött energia, hogy leküzdjük a problémánkat, ellenünk dolgozhat. Legyengíti immunrendszerünket, ezáltal kevésbé leszünk ellenállóak a betegségekkel szemben. Eközben a felfokozott állapot miatt, szervezetünk sokkal több energiát vesz igénybe, s így az addig felhalmozott tartalékainkhoz nyúl, s ilyenkor következik be jelentős súlycsökkenés. Pszichénkre is kifejti hatását, mivel már nem a problémát szeretnénk megoldani, hanem elmenekülni előle, vagy csak el szeretnénk egyszerűen felejteni, leginkább tudomást sem akarunk róla venni.

Viszont kiút mindenből van, csak elszántnak, és kitartónak kell lennünk. Ezek a megoldások nagyon egyszerűnek tűnhetnek, ám mégsem alkalmazzák, használják az emberek, és ez talán azért lehet, mert már nem képesek tenni saját magukért. Áldozatokra van szükségünk a célunk elérésére, melyeket bárki meg tud hozni, és számtalan dolog áll rendelkezésünkre, és segítségünkre. A zene az elsődleges és talán leghatásosabb módszer hogy a bennünk lévő stressz oldódjon. Semmit sem kell tennünk csak elkell engednünk magunkat, ezzel együtt gondolatainkat is. Általában a stresszes emberek mozgásszegény életet élnek. Fáradtnak, kimerültnek érzik magukat. Ebből az állapotból pedig a sport tud minket kimozdítani. Fel kell ráznunk magunkat, mely segít kilendíteni bennünket a stressz okozta depressziós, feszült, olykor szorongó helyzetből.

Fitness termek garmadája vár minket, mely különféle mozgáskultúrával ismertetnek meg, ha valaki pedig passzív élvezeteknek hódol inkább, számos wellness kényeztető szolgáltatásokat vehet igénybe, melyek rendkívül stressz oldóak tudnak lenni. Fontos, hogy kimozduljunk otthonról, többet legyünk a családunkkal, a barátainkkal, és ne hagyjuk, hogy a stressz ránk telepedjen minden bújával-bajával. Tegyünk magunkért, tegyünk a stressz ellen!

 


Wellness - FitnessKapcsolatMédiaajánlatAdatvédelemOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.